25.6.2024

Rozdiel medzi billboardom, megaboardom a inými OOH plochami

Rozdiely a rozmery billboardov, megaboardov, doublebigboardov a iných OOH nosičov
Rozdiel medzi billboardom, megaboardom a inými OOH plochami

OOH (Out-of-Home) reklama je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako zasiahnuť široké publikum. Zahŕňa rôzne formáty, ktoré sú umiestnené mimo domova, ako sú billboardy, megaboardy, doublebigboardy a ďalšie. Tieto formáty ponúkajú veľkú viditeľnosť a sú ideálne na zvýšenie povedomia o značke. Pozrime sa na rozdiely a rozmery jednotlivých typov OOH nosičov.

 

Billboardy

Billboardy sú najbežnejším typom OOH reklamy. Umiestňujú sa pozdĺž ciest, diaľnic a v mestských oblastiach. Sú dostupné v rôznych veľkostiach, ale najčastejšie sa stretávame s nasledujúcim formátom:

  • 5,1 x 2,4 m: Formát vhodný aj pre mestské oblasti, kde je ideálna vzdialenosť na zaznamenanie propagovaného posolstva

Citylighty

Popri billboardoch sú citylighty najviac využívaným formátom vonkajšej reklamy. Nachádzajú sa v centrách miest, na zastávkach MHD a v obchodných centrách.

  • 1,185 x 1,75 m: Formát vhodný aj pre mestské oblasti, kde je ideálna vzdialenosť na zaznamenanie propagovaného posolstva


Bigboardy

Bigboardy sú väčšie ako billboardy, často sú pri diaľniciach a diaľničných obchvatoch miest, alebo pri hlavných ťahoch so zvýšenou premávkou.

  • 9,6 x 3,6 m alebo 10 x 4 m: Vďaka väčšiemu formátu je dobre viditeľný z väčšej vzdialenosti.


Doublebigboardy

Doublebigboardy sú dvojité bigboardy, ktoré poskytujú väčšiu plochu na reklamu. Rozmery doublebigboardov sa môžu líšiť, ale bežne sa používajú vo formáte:

  • 9,6 x 8 m: Dva štandardné bigboardy umiestnené bezprostredne nad sebou.

 

Megaboardy

Megaboardy sú väčšie ako bigboardy a sú určené na zvýšenie viditeľnosti značky v rušných oblastiach. Rozmery megaboardov sú rôzne:

  • 20 x 8 m alebo 20 x 16 m: Vďaka svojej veľkosti sú veľmi nápadné a ponúkajú dostatok priestoru pre kreatívne reklamné posolstvo.


Fasády

Rozmery týchto plôch sú definované formátom steny na ktorej je tento druh nosiča umiestnený. Najčastejšie sa nachádzajú na fasádach budov v blízkosti veľkých dopravných uzlov.


Iné OOH Kanály

Okrem billboardov, bigboardov, megaboardov, doublebigboardov a fasád existuje množstvo ďalších OOH kanálov, ktoré poskytujú rôzne možnosti na reklamu:

Backlighty:

  • 5,1 x 2,4 m alebo 9,6 x 3,6 m: Vďaka svojej veľkosti sú veľmi nápadné a ponúkajú dostatok priestoru pre kreatívne reklamné posolstvo. Sú viditeľné aj vo večerných hodinách.

 

Reklamné plochy na dopravných prostriedkoch:

Rozmery: Líšia sa podľa typu vozidla, od malých plôch na taxíkoch po veľké plochy na autobusoch a električkách.

Umiestnenie: Mobilné reklamy, ktoré pokrývajú široké geografické oblasti.

 

Záver

Výber správneho formátu OOH reklamy závisí od cieľov kampane, rozpočtu a umiestnenia. Billboardy a citylighty sú ideálne na široké pokrytie, megaboardy, doublrebigboardy a fasády na zvýraznenie značky. Ostatné OOH formáty bigboardy, backlighty a reklama na dopravných prostriedkoch, ponúkajú flexibilitu a špecifické výhody pre rôzne typy kampaní. Dôležité je zvoliť správny formát, ktorý najlepšie osloví cieľové publikum a tým maximalizuje návratnosť investície do vonkajšej reklamy.

Čítajte ďalej

Nastavenie súkromia a cookies 🍪

Webové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookies.

 

Nasledujúcou voľbou suhlasíte s našimi zásadami ochrany osobných údajov a cookies. Svoje nastavenia môžete kedykoľvek zmenit.

Nastavenie